NO7

Jag kan avslöja att jag jobbar inom detaljhandeln, och har i dagarna upptäckt ett för mig helt overkligt fenomen. Nämligen folks hysteri efter att försöka bevara sin ungdom.
Fick tidigare i veckan in ett parti av mirakelkrämen NO 7. Samtidigt läser jag i tidningen om hur åtgången på dessa varit rekordsnabb i de butiker som redan börjat sälja dem, och att detta faktiskt är krämen som fungerar!
Själv har jag då aldrig hört talas om den här krämen, eller ens om vad den skulle vara bra för, så jag reflekterar inte så värst mycket över det. En kräm i mängden... Senare ser jag i ögonvrån hur mina kollegor girigt bunkrar upp av den här mirakelkrämen, och väldigt snart börjar folk att ringa efter den eftertraktade lyxvaran.
"Vad är det här för något?!" undrar jag i mitt stilla sinne, så jag närmar mig lite förstulet denna förpackning som alla fingrar på. Texten talar om för mig att jag kan föryngras på bara fyra veckor! Halleluja, källan till evig ungdom!
Kan erkänna att jag lät mig ryckas med en liten stund av denna hysteri, jag börjar ju trots allt att åldras (27 år...), dock med stil, får jag hoppas.
Det blir ingen kräm för mig, dock... Jag tror på naturlig skönhet, men jag förstår hur lätt det är att falla för en produkt som får positiv publicitet. Nära att jag själv gick fällan, jag som brukar se med kritisk blick på allt kommersiellt. Från att inte veta något om produkten då jag kom till jobb, till att hitta mig själv ståendes bland de andra hyenorna vid kassadisken, sneglande efter dem vid dagens slut. Vad ska jag säga? Jag är besviken, och aningen rädd för mig själv, knappt jag vågar kolla på TV-shop igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0